Soyez moderne, Brandez bébé!
eBay, observatoire des évolutions sociales.
Vu sur eBay, une annonce parue le mois dernier, offre au plus offrant un espace publicitaire vierge, dont on ne résiste pas à vous livrer l'intégralité de l'annonce : "We're offering a first in the world of advertising - ADVERTISING ON OUR BABY! No, we're not talking about ad space anywhere on her skin - she is just a baby after all. What we propose is to advertise the winning bidders advert on any and all item of clothing that she is wearing in public for a period of 1 year!
We are constantly stopped on the street, at malls, in the supermarket, in parking lots and the park by total stranger who want to see our little girl. Every single one of them is a potential customer that could be exposed to a companies message on a new media that would attract their attention".
Voilà, l'annonce a été retirée par eBay, devant le tollé provoqué et on ne sait pas si les parents ont été submergés sous les offres.
Celà rappelle la sentence de Cornelius Castoriadis: " On ne gagne pas par ce que l'on vaut, on vaut par ce que l'on gagne".
C'est tellement plus simple de s'appeller Paris Hilton...pour attirer les anonceurs en tout genre!
Vu sur eBay, une annonce parue le mois dernier, offre au plus offrant un espace publicitaire vierge, dont on ne résiste pas à vous livrer l'intégralité de l'annonce : "We're offering a first in the world of advertising - ADVERTISING ON OUR BABY! No, we're not talking about ad space anywhere on her skin - she is just a baby after all. What we propose is to advertise the winning bidders advert on any and all item of clothing that she is wearing in public for a period of 1 year!
We are constantly stopped on the street, at malls, in the supermarket, in parking lots and the park by total stranger who want to see our little girl. Every single one of them is a potential customer that could be exposed to a companies message on a new media that would attract their attention".
Voilà, l'annonce a été retirée par eBay, devant le tollé provoqué et on ne sait pas si les parents ont été submergés sous les offres.
Celà rappelle la sentence de Cornelius Castoriadis: " On ne gagne pas par ce que l'on vaut, on vaut par ce que l'on gagne".
C'est tellement plus simple de s'appeller Paris Hilton...pour attirer les anonceurs en tout genre!
0 commentaires:
Enregistrer un commentaire
Abonnement Publier les commentaires [Atom]
<< Accueil